fredag 2 januari 2015

Börjar året med pälslöss och maginfluensa!

Välkommen 2015! Jag börjar året med maginfluensa och som om inte de skulle räcka startar året med pälslöss också! Dock inte på mig själv utan framförallt på Tot. Kan även vara så att han smittat någon annan men än så länge syns det bara på honom. Stackars liten... kliar massor på honom nu. Så idag var vi iväg och köpte lus-behandling för stor hund (för 425 kr :O) så nu ska han behandlas.
Men en kul sak! Nu har min mellandags-shopping äntligen kommit, ett akademiskt hakamore/cavemore från PS of Sweden men då var det tyvärr en grej som fattades till det, typiskt... Men jag ser fram emot att rida i det.
Sen så känner jag mig mycket bättre idag :) Har mockat och tagit ut en pigg Aron på ridbanan för att han skulle få rulla sig och busa tänkte jag men de gick lite väl vilt till så leken varade inte så länge. När man laddar upp i den farten han gör hinner han knappt med att stanna innan svängarna och dem hoppen han gör samtidigt får en att hålla andan. Var lite fel väder idag, blåser massor här. Nu är det en stor fullmåne som lyser över gården och hagen, är jättevackert.

En sorglig sak vi upptäckte häromdagen var att haren som brukar sitta och äta hö vid stallet låg död bakom mitt hö :( Harry som vi kallat hen. Har sett den ganska ofta och det har känts så fint att den ville hänga där så det var väldigt sorgligt att hitta hen död. Vart en ledsam kväll... Man undrar vad som hänt. Vi hittade inga sår eller någonting. Undrar om den var gammal, sjuk (?), eller om den inte klarade av när det var sådär riktigt kallt (men de ska väl vilda djur göra om dem är friska?) eller om den ätit något tokigt...  Precis innan hade Björn sagt att det skulle vara så hemskt den dagen vi skulle hitta någon av våra kaniner döda och bara någon timme efteråt hittade jag Harry...


Harry



Skönt att få slippa täcke ibland och rulla bort allt kliande!


Matte, du behöver nog borsta mig lite!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar