torsdag 22 januari 2015

Gym...


Gör mig redo för att gå ut och skotta fram bilen. Idag bär det av in till staden för att träna med Björns syster :) Ska bli skönt. Har äntligen hittat tillbaka till en sund motivation igen, nåja, någorlunda sund i alla fall. Visst väcker de massa gamla ytliga känslor att sätta foten på ett gym men jag är väl medveten om det så hoppas jag inte går i den fällan. Fick en "hälsokoll" som dem kallade det på gymet och frågorna handlade till mestadels huruvida man var nöjd med sin kropp, om man vill upp eller ner i vikt, hade man övervikt, vad var ens drömvikt osv. Jag kände mig så trött. Jag vet inte om jag vill gå upp eller ner? Jag har ingen drömvikt (?). Jag kanske har en bild av hur jag vill se ut men sen vad vågen stannar på för vikt när jag är "nöjd" det vet inte jag. Bilden av hur man vill se ut kan även komma i konflikt med ens hälsa som jag prioriterar mer. Jag vart rätt trött på att sitta och svara på dessa ytliga frågor som avspeglar hur vårt samhälle ser på kroppar och träning. Jag sade tydligt att jag ville träna för att må bra och orka mer men ändå fick jag fråga på fråga om vad jag var missnöjd med eller ville ändra på min kropp, som att man tar föregivet att alla är missnöjda? Och var man inte det innan kanske man är det när man gått därifrån. Om någon frågar vilka kroppsdelar man helst vill ändra på kanske de föder tankar på att man inte duger som man är.
Nu ska jag bege mig in i den ytliga världen! Hoppas det inte väcker den björn som sovit i ett halvår...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar