måndag 5 januari 2015

Varit internetlös

Lördag
Ute på landet kan man inte alltid ta föregivet att teknikaliteter som internet och tv ska fungera och precis så har fallet varit de två senaste dagarna - att varken tv eller internet fungerat! Hade detta hänt i lägenheten hade jag bokstavligen klättrat på väggarna men som tur är gör man inte det när man har en hel gård där det finns massa annat skoj att göra. Det enda typiska var att jag skrivit ett blogginlägg som jag inte hann publicera och nu är det borta!
Det var i lördags för då hade jag en så otroligt mysig dag med hästarna. Det var första dagen jag kände mig riktigt frisk och jag var så lycklig över det. Det firades med först en promenad med Aron som skötte sig galant, han gick efter som en liten hund och fick inge fnatt alls på promenaden. Ibland kan det spruta energi ur alla fyra hovar i omgångar när vi är ute och går nämligen. Sedan var jag ute på en långtur med Lilja och vi utforskade för henne nya vägar. Vi sprang runt i skogen mellan träd och ruschade på skogsstigar och hoppade diken. De blev även några motivationsstopp vid grästuvor där hon fick göra de hon älskar mest, att äta! Vart en mysig tur :D
Sedan kom tur nummer tre med lill-Tot. Han hade väääldigt mycket energi så vi klättrade upp på ett berg helt utan stigar så vi gick helt off-road. De vart massa trav och galopp och skutt uppför backarna, så kul att han har sån energi! Matte fick bra motion denna dag vill jag lova... Mötte även massa grannar ute som gav mig lite tips på vart man kunde rida och promenera :)
Tot och jag avslutade turen hemma med att han fick gå in i huset. Han är verkligen en totalt orädd häst. Han klampade runt som att det var hur normalt som helst.

Här kommer lördagen i bilder;

Tot inne i köket, passar på när husse jobbar ;) Annars är det djurförbud inomhus.




 Vår nya gräsklippare Aron!



 En liten fotopaus när vi klättrat upp på berget och till grusgropen!

Sedan hittade vi skogsväg!











Kisspaus!



 Matpaus!
 Off-road!

Söndag
Igår, söndag, blev det endast en mysdag i hagen. Jag hittade ett träd som ramlat ikull som jag kunde lägga mig på med ansiktet mot solen! Aron och Tot stod på ena sidan av trädet och Lilja på den andra sidan. Ett tag sov vi allihopa. Var jättemysigt!





Jag sitter uppe på mitt träd med fötterna ned-dinglandes! Lille Tot är nyfiken. 

















 Min älskade överraskade mig med att komma hem tidigt och hade med sig lastpallar som han bygger höhäck av! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar