torsdag 8 januari 2015

En grå torsdag

Imorgon bär det av till Stockholm för att spendera helgen med massage, massage och ännu mer massage! Denna gång känns det lite extra roligt för vi ska få lära oss massor av nya massagegrepp och öva på varandra igen. Kan behövas för jag känner mig jäkligt stel. Kanske en blandning av slit i stallet och att jag inte tränat de senaste månaderna. Nästa vecka ska jag ta tag i att hitta ett gym här. Har däremot börjat meditera och tänkte göra det dagligen - är bra när man har ett överaktivt sinne som jag har. Igår klarade jag hela 7 min (bra för mig) utan att fara iväg i massa annat.
Behöver nog lite ro nu innan choken som väntar mig när jag går från lantlivets lugn tills stockholmslivets lite mer stressiga tillvaro. Här börjas dagen med att mysa med hästarna, hänga upp lite fågelmat i träden och i Sthlm börjar dagen med tunnelbana tillsammans med diverse avstängda och stressade människor. Jag och tunnelbanor går verkligen inte ihop.

Jag fick platsen som veckoelev hor Horse-Vision, Hällekis, i juli :D Superkul! Tanken är att åka med Aron men om något skulle vara på tok med honom åker jag med Lilja. Ska bli så kul att träna två gånger om dagen, en lektion i frihetsdressyr och en i akademisk ridning. Har sett på bilder att anläggningen är rena drömmen och även naturen runtikring.
Hoppas Aron kommer tycka att det är lika roligt som jag!
Fick även reda på att träningarna här i Karlskoga kommer igång den 23 jan vilket är ganska snart och det ska bli kul :) Känner att jag vill ha lite ny inspiration och vill ta Aron vidare i hans utbildning och stärka bandet mellan oss.
Haha igår kväll när jag skulle ta in honom var han så jäkla söt. Tänkte att han skulle gå in i stallet lös men istället gick han till ridbanan och ställde sig på sina två lastpallar och sträckte ut ena frambenet stolt, man kan ju inte bli annat än glad. Så när det gäller sådana saker finns det verkligen motivation i Aron. Att göra de där lite annorlunda sakerna.

Idag är det grått ute och med de brukar min energi gå ner. Har märkt det tydligt på sistone att mitt humör hänger ihop med vädret mer än jag trodde. När det är mörkt och plusgrader har jag liksom knappt någon motivation att göra något. Är det däremot sol sprudlar kreativiteten och viljan att göra saker, lära sig nya saker osv. Nu är snön borta och ridbanan och alla vägar är hårda och hala, blä! Ridbanan var perfekt igår! I alla fall mådde jag toppen där runt jul när det var kallt, stjärnklart och soligt om dagarna. Nu vill jag helst dra en filt över huvudet! :P

Men istället ska jag meditera lite nu och sedan sätta igång med lite anatomiplugg, inomhus idag!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar