lördag 24 januari 2015

Lektion

Igår kom äntligen dagen jag längtat efter, att åka iväg med Aron på lektion. Lastningen dit gick bra även om släpet var lite trögt att stänga och Aron fick stå där inne och vänta medan Björn bankade där utanför. Först gick han in direkt, sedan for han ut igen, sedan in igen men så hämtade jag slickstenen och då ville han gärna stanna kvar där inne.

När vi kom fram till ridhuset var Aron cool-lugn, det var någon som sade "men gud vilken lugn häst du har" så det var kul. Det jag inte visste var att han samlade på all energi tills vi skulle komma in i ridhuset, hehe. Då kom nämligen nervositeten. Vi har ju aldrig åkt iväg någonstans överhuvudtaget så detta var något väldigt nytt. Han fick skritta runt några varv och han for i luften några gånger och var allmänt spänd. Sedan kom det in en häst som longerades så då hände de ännu mer saker (den barlade runt lite), förutom flera som satt och kollade på, mycket märkligt tyckte nog Aron som bara var van vid att arbetas i ridhuset med bara mig där och ibland ridläraren. När vi satte igång med träningen och han fick lite uppgifter så lugnade han ner sig en del men det går ju inte att komma förbi att han är en häst med mycket energi i kroppen :) Övningarna blev anpassade efter oss just då så vi övade på att hålla uppmärksamheten på mig och att sänka huvudet samt att stå stilla på samma plats. Det var en väldigt lärorik lektion och jag har tagit med mig många bra saker därifrån och ny motivation.

Nedan kommer lite bilder från lektionen :)

 Framskrittning


 Aron har lite fokus på alla människor som sitter och kollar på


 Tror han rullade sig FEM gånger under lektionen. Något som vi ska jobba bort. Blir som en stress-grej han gör, sen gör han det för att han älskar de också såklart. Han är väldigt svår att hindra vill jag lova...





 Stanna- backa ifrån matte- sänk huvudet.

 Visst har han blivit stor och tjusig?


 Hästkompisen ska lämna ridhuset - attans tycker Aron!



 Snyggingen! Håller koll på öppningen.






 Och så avslutar jag med två snöbilder från idag :) Idag vart det hel-vila och Aron var rätt så trött idag men lika social som vanligt så vart massa mys istället.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar