onsdag 21 januari 2015

Uppe med tuppen!

Nu sitter jag här vid datorn, uppe sen innan sju, alltså uppe med tuppen enligt mig! De senaste dagarna har jag tagit sovmorgon och tagit igen två månaders av utsläpp varje dag. Nu startar jag morgonen med att kika ut genom fönstret för att se om jag kan se hästarna som ofta står där ute som svarta statuetter i mörkret. Det är en skön känsla att veta att dem redan är ute och har varit det hela natten.

De senaste dagarna har också spenderats, förutom med lite träning och hästjobb, mycket med näsan i boken Vindens skugga som jäste klart idag. Känns sorgligt när man börjar närma sig slutet på en riktigt bra bok. Den har ju varit mitt sällskap i en och en halv vecka nu. Tur att det finns två böcker till i serien som jag redan klickat hem via internet. Jag har också börjat läsa Hemligheten och den verkar rätt intressant. Är sugen på att beställa hem massa nya böcker men man ska ju hinna läsa dem också.
Igår kväll hände en lite kul sak (om man bortser från problemet att vi har möss i vårt hus så att säga). Vi satt och kollade på tvn och jag tyckte mig skymta något i ögonvrån som satt och kollade på mig. Och där på mattan satt mycket riktigt en liten skogsmus med sina stora svarta ögon. Vi kollade på varandra ett litet tag samtidigt som jag försökte viska till Björn att vi hade en gäst. Livet i Tavlan bjuder sannerligen på många djurmöten!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar