måndag 12 januari 2015

Ett glatt gäng

Nu är jag hemkommen efter en massage-helg i Stockholm. Som efter alla sådana helger är jag rätt slut när jag kommer hem igen. Långa dagar mellan 08-17 med massage och ny information följt av att träffa vänner och familj efteråt vilket innebär lite för sena kvällar och för lite sömn. Man vill ju hinna med att träffa alla också när man väl är hemma :D

Är himla energigivande rent psykiskt även om man är lite trött när man kommer hem igen. Vi är ett himla kul och glatt gäng som ger varandra energi och alla lärare är väldigt trevliga och personliga. Man går därifrån med ett leende på läpparna.
Under helgen har jag fått ny träningsinspiration och inser hur mycket min kropp behöver det. Är väldigt stel i ländryggen.

Igår kväll kan jag säga att det var så otroligt skönt att få lägga sig i min säng bredvid min favoritperson. Jag kunde inte heller låta bli att gå ner och pussa på hästarna kl 22.00 när vi kom hem. Aron hade redan gått och lagt sig och sov men vart nog ändå lite glad att få pussas lite.

Morgonen började som vanligt med utsläpp av idag pigga hästar som alla hade rätt bråttom ut, mer än vanligt i alla fall. Snön vräkte ner så det var mysigt att komma ut och rulla sig tyckte dem. Tror dem känner som jag att dem blir uppiggade när snön kommer. Efter mockningen kollade jag till hästarna i hagen och såg att både Git och Lilja stod och kollade ut över andra hagen. Såg genast att dem såg något speciellt. Och mycket riktigt för där stod en älgko med sin kalv. Jag gick emot dem men då vände dem på hoven och sprang ut från hagen. Stängslet tog dem i stort sett bara ett stort kliv över :P Så nu känns det att man är hemma på landet igen :D
Snön vräker ner utanför fönstret, rätt mysigt tycker jag :) Ända tills jag måste ut och skotta...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar