lördag 3 januari 2015

2015 - Med en positivare klang

Nu är det en positivare Vendela som blickar fram över 2015. Nu känner jag äntligen igen mig själv igen efter en trög start på det nya året som jag mest sovit mig igenom.
År 2015 hoppas jag kommer handla om att göra mindre, göra saker långsammare, vara sann mot mig själv och våga ta det lugnt! Mitt största mål är att stressa mindre och istället vara närvarande i det jag gör. Inte alltid stressa igenom saker för att hinna vidare snabbt. Istället ska jag göra mindre och låta de jag gör ta den tid de behöver. Ofta lägger jag bara till saker att göra i min vardag utan att ta bort något och då blir det lätt pannkaka av allt.
Så år 2015 vill jag;

  • Stressa mindre och låta saker ta sin tid.
  • Ta det lugnt!
  • Vara sann mot mig själv och leva som jag tycker känns rätt.
  • Lära mig nya saker! Jag vill lära mig mer om kvantfysik, frihetsdressyr, hur hästen fungerar, andlighet, osv osv. Utan press. Press är en riktig motivations- och glädjesdödare för mig.
  • Ge min kropp det bästa den kan få och inte slarva med den kroppsliga hälsan. 
  • Göra mindre saker och istället göra färre saker helhjärtat och på djupet.

Fokus ligger både på den psykiska och fysiska hälsan. För varje år som går lär man känna sig själv bättre och detta är vad jag tror att jag behöver. 
Livet jag lever nu har inneburit stora förändringar för mig och jag tänker ta till vara på alla de positiva saker de kan ge. I år ska jag tillåta mig själv att vila och ta det lugnt blandat med utmaningar. Jag kommer även bli klar med min utbildning till Massageterapeut vilket kommer öppna nya dörrar i slutet på året. Jag ska även lägga en massa tid på Arons utbildning i form av kurser och träningar och där är det av stor vikt att jag inte pressar fram något, det får ta sin tid de tar, vi har inte bråttom någonstans. Det jag vill ha är en avslappnade, lyckliga och hållbara hästar.



En betydligt piggare och gladare Vendela som sitter och bloggar. Och nu skiner solen! Ibland känns det som att humöret går upp och ner med vädret, i alla fall för mig, känner idag hur mycket jag vill göra jämfört med när det är mörkt och trist ute. Snart blir det promenad med hästarna! :D Björn har beordrat mig att ha säkerhetsväst om jag ska promenera med Aron efter att han såg hans språng på banan i förrgår när han var lös..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar