måndag 2 februari 2015

Hemma återigen!

Efter tre heldagar i Stockholm med anatomi, palpation och massage är jag återigen hemma. Kan inte minnas senast de var så skönt att sova på morgonen som denna morgon, var slut både i kroppen och knoppen. Under helgen när jag varit borta har dessvärre Tot tagit sig nya friheter - nämligen att gå på egna nattliga promenader i byn. Han går nämligen Igenom staketet vid ligghallen där det inte är någon el utan bara som en gång vi satt upp. Björn blev väckt i söndags morgon vid 08 av en granne som stod utanför dörren med Tot. Så nu är jag såklart orolig. Tänk om han skulle försvinna eller gå bort sig? Eller bli tagen av en varg. Att han lämnar flocken trodde jag inte men han är en självständig liten krabat. I morse när jag kom ut och skulle ge alla mat hittade jag alla förutom Tot. Fick panik och sprang ut i skogsdelen i hagen och letade, först hittade jag en älgko med sin kalv, och efter ett tag kom Tot uttravandes ur den täta barrskogen, tack och lov! Vid de laget var jag redan tvärsäker på att han dragit igen och att han skulle få spendera sina nätter inne i sin box tills jag hittat en lösning. Min lilla skrutt. De var ju morgonens träning kan tilläggas då vi har snö ändå upp till mina knän i hagen. Nu ska jag försöka ta mig iväg till granngården (när jag skottat gården) och köpa ny tråd och förstärka de vi redan har. Tjohej så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar