fredag 6 februari 2015

Om jag känner mig ensam

Eftersom jag inte börjat jobba ännu (börjar nästa vecka) får jag ofta frågan om jag känner mig ensam om dagarna. Och det är faktiskt väldigt sällan jag gör det. Som idag till exempel. Jag gick upp kl 06 i morse med Björn (vilket visserligen inte hör till vanligheten) och sedan vid 08-tiden gick jag ner till hästarna. Nu klockan 11:00 kom jag upp till huset igen och Inte för att jag inte hade mer att göra utan för att magen börjat kurra rejält. Tiden går så himla fort nere i stallet. Och då har jag inte gjort något jättesärskilt direkt. Alla hästarna fick äta sin frukost var och en inne i transporten, är ju bra om även de andra hästarna tycker att den är okej om dagen kommer när dem ska åka iväg. Alla gick in direkt och jag var så stolt över dem! Sedan började jag fixa lite i stallet, sorterade upp saker och städade iordning (sen hästarna gått ute har stallet blivit lite av ett kanin-territorie och avdumpningsplats). Hängde med pållarna i drygt en timme, tog lite kort, gick omkring, lät Aron gå naken i solen och bara stod och vilade med dem. Hur mysigt är inte det? Ska ner och mocka ordentligt i hagen senare och ut och aktivera Tot som är rastlös idag. Han går efter mig överallt som en liten hund och när jag gick mot ridbanan för att gå in i den andra hagen så trodde han nog att vi Äntligen skulle göra något för han kom i full galopp till ridbanan. Då kände jag mig lite taskig men jag hade ju andra planer just då, men kul att han vill arbeta :) 

Så, svaret på om jag känner mig ensam om dagarna blir nog ganska sjävklart om man läst allt ovan. Dagarna går så jäkla fort och jag behöver inte vara sysslolös eller ensam en sekund om jag inte vill.


Här kommer "några" bilder från förmiddagen med mina hjärtan (haha är ju svårt att bara välja några när man har fyra hästar och dessutom många fina bilder på dem);

Här har vi lillsmitaren Tot! Han får numera ha grimma på sig i hagen Ifall Att han skulle dra!

Mitt lugna kloka sto! Om Björn skulle vara Tvungen att ta någon av hästarna, då hade han valt Lilja!



 Aron vart nakenfis när solen kikade fram men man måste ju stå och vakta täcket så att ingen annan tar de....

Lilja är lite sugen på att gå in i stallet







Många vackra selfies med Lilja! Den där mulen alltså <3



Aron hittar pallen att öva lite trick på för sig själv...


Tot, som jag även kallar Totte följer mig hack i häl så de vart inte så många bilder på honom, han var liksom För nära hela tiden. Han gjorde alla trick han kunde komma på för att få min uppmärksamhet, skrapa, stegra, stå på pallen, pussas osv.





Någon börjar bli sömnig...








Git passar på att hänga lite med matte när ingen annan häst paxxat henne redan. Börjar också bli trötter...



Men det är Aron som bestämmer och han bestämde sig för att det var han och inte Git som skulle hänga med matte, eller stå och sova vid matte snarare. Och pussas lite såklart.




Jädrigt snygga!


Använder Arons framben som ryggstöd...

Alltid händer detta! Aron ska ta min mössa...



Snipp snapp slut så var bilderna slut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar