tisdag 24 februari 2015

Lilja på besök i dörröppningen


Idag har dagen bestått av jobb och lite hästeri. Motionering av Lilja stod på hästschemat för alla de andra tre motionerades igår. De blev en promenad i cirka en timme runtom i byn och klättring i vår grusgrop. Där passade vi på att arbeta lite lösgörande akademiskt och sedan sprang vi en hel del och tränade galoppfattningar och lite kondition. Hon var så duktig och lugn fastän vi gick på nya ställen så jag kunde inte hålla mig ifrån att hoppa upp på henne och rida en bit också. Turen avslutades, som man ser på bilden, uppe vid huset där Lilja fick ett äpple. Egentligen brukar jag aldrig ge dem godis utan att jag bett om något innan, alltså att jag ger det som belöning för något, men nu kunde jag helt enkelt inte låta bli när hon varit så duktig på turen :)
Aron har lasttränats nu på kvällen däremot och fått en ordentlig ryktning.

Nu blir det något avsnitt av Walking Dead som avslut på en bra dag. Imorgon är det jobb igen, på två olika förskolor och jag kommer inte hem efter klockan 18:00 så kommer nog vara rätt trött då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar