måndag 23 februari 2015

Massagehelg och pappa-helg

Känner mig fylld av positiv energi samtidigt som jag känner mig tom på fysisk energi efter en intensiv massagehelg i Stockholm. Blev många behandlingar, ny kunskap, anatomitenta och många skratt. Tentan är redan rättad och jag fick godkänt! Så jäkla gött! Nästa gång är den sista på steg 1 och då blir jag en friskvårdsmassör. Men vägen går vidare mot massageterapeut och jag längtar efter ännu mer kunskaper! Vi fick nosa på lite som ska komma i tvåan med longering av muskler vilket var väldigt effektivt för spända muskler och det känns kul att kunna arbeta mer med problemlösning. 
Men som alltid är det otroligt skönt att vara hemma igen. Pussade på hästarna igårkväll och myste med dem inne i stallet och med Björn och ninerna också såklart.

Var även en lite tung helg för mig. I lördags var det exakt 6 år sedan pappa gick bort och jag försökte att inte tänka på det när jag hade fullt upp på kursen men ibland gick det inte att hålla undan. Gick bra tills jag loggade in på Facebook och såg alla vänner och familj som åt kanelbullar och tänkte på honom vilket är så fint, men då vart jag såklart rörd och ledsen. Men men, så är det ibland helt enkelt. Lyckades hålla humöret uppe utåt sett i alla fall men berättade för en på kursen att det var en lite jobbig dag för mig så dagen efter kom han med en stor godispåse till mig, det värmde verkligen! Så omtänksamt, så då blev jag rörd och lite ledsen igen såklart :) 

Idag är det lite trist busväder ute med snö, blåst och moln så jag får se vad dagen erbjuder. Den har börjat med omhändertagande av hästar, stormockning av ligghallen, en halkning ute på isen (aj på rumpan), youtubevideor på kvantfysik och strängteori samt lite tester av Björns stora ryggmuskel (lattisimus dorsi) och ryggradens muskel (erector spinae). En lite skön blandning sådär! Imorgon och några dagar framåt blir det arbete men idag är det ledigt tack och lov. 

Hoppas ni alla får en bra dag! 



Kastar in tre sommarbilder för nu vill jag verkligen ha sommar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar