lördag 14 februari 2015

Alla Hjärtans Dag



Alla hjärtans dag började med stormockning av ligghallen i tre timmar. Tur att det är så himla skönt att vara ute nu, sen är ju jag sån knäppis som faktiskt gillar att mocka. Är nollgrader här i Karlskoga och fåglarna kvittrar för fullt. Jag får sånna vårkänslor, känns verkligen som att den närmar sig nu! Tänker på påsken och fårö när våren börjar närma sig. I år blir det däremot påskfirande i Karlskoga och mina gudföräldrar kommer hit. Ska bli så himla mysigt att ha dem här och att dem ska få se hur vi har det. Till Lenas glädje har vi haft hit anticimex här som lagt ut råttgift. Känns lite sorgligt men jag vet ju att det måste göras. Vi har sett dem lite väl mycket på sistone, i skafferiet när man ska ta fram morötter och springandes runt i både köket, vardags- och sovrummet.

Idag var Björn och jag ute på en långtur med Aron och Lilja. Björn red Lilja barbacka i repgrimma, modig kille jag har, medan jag och Aron gick. Blev lite sugen på att rida honom också :D Han sköter sig så himla bra nu. Även om energin sprudlar så är det inte överskottsenergi på samma sätt när han går ute dygnet runt. Idag sprang jag med honom och han galopperade lugnt bredvid mig i min takt och stannade när jag stannade. Något vi inte riktigt kunde göra när han stod inne :P Då hade han farit iväg i full fart och brallat järnet och bockat. Så jag är en väldigt stolt och nöjd matte över min prins. Han är så härlig att ha med ute, alltid positiv och pigg, han älskar verkligen att göra saker. Vi har även övat på de vi gjorde senast på lektionen, öppnor och flytta framdelen vilket han har fattat väldigt snabbt med hjälp av positiv förstärkning.
Sedan tog jag en till promenad med Git och Tot. Är så kul att kunna gå ut med dem tillsammans och de känns som att dem blivit bättre vänner sen jag började gå med dem ihop. Vi springer också en del ihop, måste se kul ut när jag kommer springandes med dem efter mig på led.
Så min alla hjärtans dag har firats på bästa vis enligt mig, med mina älsklingar i skogen.

Nu ska vi laga lite tacos och dricka vin :) Sedan blir de ner till hästarna för lite fodring och så ska jag lasta ut en stor 300-kgs halmbal som ligger i transporten och ska in i ligghallen. Kan bli intressant att göra de när man druckit lite vin!

Glad Alla Hjärtans Dag på er alla från oss alla i Tavlan! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar