söndag 15 februari 2015

Söndag i Tavlan







 Spännande med ny halmbal. Man kan...klia sig på den! Hoppa upp på den! Och bara putta på den så matte nästan trillar ner! Superskoj tycker Aron.

Aron ute och går med Bodil!

Bodil har blivit stor tjej

Vår lilla Dala-hörna hemma


Puh, vilken dag! Vissa dagar känns det verkligen att man har egen gård, man får göra precis allt själv och när saker och ting ställer till det för en blir det lite tröttsamt. Idag var vi nämligen iväg och köpte 800 kg hö med transporten. Sedan skulle den backas ner till stallet (är en smal väg ner som inte är allt för lätt att backa) så vi fastnade i snödrivorna först med släpet och sen med bilen. Slutade med att våra goa grannar hjälpte oss att få ner släpet till stallet utan bilen. Jättegulligt gjort och kul med så hjälpsamma grannar som bryr sig. Det verkar vara en bra anda här i byn, att man ställer upp för varandra. Pratade även med tre stycken grannar (här på landet räknas man som grannar inom en rätt stor radie) som red förbi som jag aldrig träffat förut som var jättegulliga och sa att jag gärna fick rida med någon gång och att dem kunde "hämta" upp mig då med sina hästar, också väldigt trevligt tycker jag.

Så trots lite jobbig dag ledde de till något fint, samhörighet. Nu har jag precis kommit upp från stallet efter att ha lastat ut allt hö med hjälp av Björn och känner mig rätt mör i kroppen.
Vi lastade även ut en 300 kgs halmbal i morse som särskilt Aron vart väldigt förtjust i, finns lite bilder på den lite högre upp. De som däremot inte hamnade på bild var när Aron tänkte komma upp till matte på balen och helt enkelt hoppade upp och ställde sig på den med båda frambenen :P Han är så komisk den hästen att jag blir helt glad. Han har sån fantasi och sånna påhitt. Tror han kopplade de till att han brukar gå upp på lastpallarna för han försökte först kliva upp med ena benet först som han gör på dem. Men det var alldeles för högt så sen backade han och tog sats och gjorde som en stegring så att han kunde få upp båda benen på balen. Tok-killen!
Kaninerna fick sig en liten runda och bland annat så red Bodil på Lilja och så blev hon ledd av Aron som höll i hennes koppel. Känner mig så himla lyckligt lottad som får bo med min absoluta favoritperson på denna jord med mina fantastiska djur och att vi alla har en vardag ihop. Så himla mysigt! Tänk att det kunde bli så bra till slut...
De var allt för mig :D Natti natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar