tisdag 30 december 2014

Vinterlandskap





Lantisarna ute på promenad i vinterlandskapet. Jag blir lite lyrisk över alla fina skogsvägar häromkring :D Känns som att man kommer kunna rida hur långt bort som helst bara gå stigar i skogen, så jäkla mysigt. 
 Igår blev det träning med alla hästarna på ridbanan och Lilja och Tot var superduktiga! Aron var tyvärr rätt krånglig och hade fokus på allt annat än mig, var mycket mer disträ än vanligt och lite tjurig och upprörd när jag bad om de mest simpla saker. Så sen vart det rannsakning av mig själv och vad som kunnat bidra till de här.
Idag skulle Björn och jag åkt till ridhuset en bit bort med Aron men nu varnar dem för blixthalka i hela landet så det får bli en annan dag, vill inte riskera något såklart. Blir en tur in till staden istället och köpa lite vin inför nyår som vi spenderar själva hemma på gården (vi har inte Sååå många alternativ eftersom vi inte har några kompisar här i Karlskoga, Än) :P. Men inget mig emot, var länge sedan jag längtade efter en riktig nyårsfest.

Sen vi flyttade hit har jag ganska många gånger fått frågan om vi fortfarande trivs eller ni har inte ångrat er? Och jag har inte ångrat mig en sekund! Många gånger kan jag inte förstå att det är sant. Sedan får man inte sticka under stolen med att vissa morgnar är tuffa att ta sig upp och ut till stallet, särskilt när man inte gått och lagt sig i tid kvällen innan. Då kan jag få dåligt samvete när hästarna inte får träffa mig som mitt bästa jag utan som en trött zombie (detta händer dock sällan). Även Björn hälsar att han trivs jättebra och att det är kul på gården, jag försökte få ur honom lite djupare svar men han har inga djupare ord på sina känslor hälsar han vidare då :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar