onsdag 17 december 2014

Skinande sol och motivation

Solen skiner över gården. Äntligen infinner sig lite motivation att vara ute och busa med hästarna. Aron var full av energi i morse och han hade inte många hovar i marken. Han verkade tycka att de andra latfisarna var jättetråkiga som inte fattade att man skulle springa när man fick en ny hage, de vet väl alla! Aron tog saken i sina egna hovar och jagade runt alla istället. Så länge man har någon att springa med tycks det inte spela någon roll om det är frivilligt eller inte :D Aron har verkligen energi som ingen annan. Jag tycker det är ett under att han inte lyckats fått ett enda litet sår ännu i hagen trots att han galopperar genom skogen i FULL galopp och skuttar över sten, stock och diken samt dyker in bland den tätaste skogen och hoppar upp på de högsta kullarna. Innan när han stod i en hage utan skog alls kom han in med sår Varje dag ett tag.

Är nöjd över mig själv att jag fick ALLA julklappar inhandlade igår, på under en timme! Det hör inte till vanligheten. Jag visste att det var tidspress så fick bestämma innan precis vad jag skulle köpa och sen gå in och plocka allt bara.

Funderar på att och hämta yxan i garaget och gå ut och hugga mig en gran!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar