söndag 28 december 2014

Ju mer jag lär mig...

Ju mer jag lär mig om ridning och hästar desto mer inser jag hur lite jag kan om det. Det är otroligt mycket att lära och otroligt mycket saker att tänka på. Det faktum att vi människor är rovdjur och hästen ett flyktdjur gör att man många gånger måste tänka om och vara mer som en "häst" och mindre människa. Det är en utmaning varje dag....
Känner mig taggad att lära mig MER, vill iväg och träna med Aron. Finns dagskurser jag vill åka på men blir samtidigt nervös av tanken att åka iväg själv med Aron. Hur kommer han reagera? Kommer han bli stressad? Och då får ju jag definitivt inte vara stressad själv. Men första gången måste väl de flesta hästar och ryttare vara lite pirriga, innan man är vana... Det borde vara fullkomligt normalt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar