tisdag 16 april 2013

Trött tjej efter lång dag

Nu är Venttan (jag) trött efter en lååång dag. Dagen startade kl 06:30 när väckarklockan ringde. Då gick jag upp och tog frukost nummer ett (för jag orkade inte laga den riktiga frukosten), i alla fall bestod frukost nummer ett av världens godaste Swebar (fudge) och en kaffe. Lite senare när mitt blodsocker gick i marken vart det den riktiga frukosten, fiberhavregrynsgröt med blåbär och tre ägg. Sedan bar det av till naprapaten kl 08:00. Har glömt bort hur ont det gör att gå dit. Idag var det spänningar och stelhet i ryggen som stod för smärtan. Det vart en nål i infraspinatus och en hel del armbågande och knådande. Känner mig helt mörbultad efteråt (på ett bra sett). Det vart träningsförbud resten av dagen (i alla fall för överkropp). Sedan bar det vidare igen, denna gång var kl 09:00 och det var dags att gå till tandläkaren! Där fick jag den glada överrasknigen att det kommer kosta 6.500 kr :O för att laga min trasiga tand (som jag bet sönder på ett hårt jenkatuggummi i augusti förra året). Så det sved till lite grann...
Sedan... bar det av till friidrottshallen för att träna! Det vart ett mag- och benpass samt lite cykel. 
Sedan... bar det av hem för lite pluggande och en trevlig överraskning, nämligen att mina nybeställda träningsbyxor hade kommit (visar bild senare), för att sedan...åka iväg till stallet och ut och gå med vårglad polle som fick smaka på gräs för första gången i år :) 
Sedan... har jag varit hemma och pluggat och NU är jag Slut :D

Natti på er!

Såhär vart makronutrientsfördelningen för dagen!

 Till mitt försvar var han ren innan vi gick ut :O Det var liksom en blöt lerfläck och när vi kom ut så torkade den och så såg han sådär tjusig ut :D


 Donald smakar på vårgräset. Det vart lite hetsätande där i början.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar