måndag 8 april 2013

Träna för hälsa!

Träna för hälsa!

Träna inte för att få en särskild kropp - Träna för att få bättre hälsa och högre livskvalité så kommer resten på köpet!
I alla fall känner jag en djupare motivation när jag sköter kosten och träningen för min egen hälsa istället för att jag bara vill bli "fit". Jag upplever det som ett mål som får mig att se till helheten och till något viktigare, mindre ytligt. Tränar du för att få en viss kropp har jag upplevt det som att man aldrig blir nöjd för man kan alltid ha lite mer muskler någonstans eller ha lite mindre fettprocent. Är det inte bättre att tycka om sin kropp och sig själv som man är nu och sedan träna för att förbättra och bibehålla sin hälsa?  Varför vänta med att må bra tills du fått ett visst utseende när du kan må bra nu! Resultaten kommer komma på vägen ändå.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar