tisdag 15 januari 2013

Dagens pass

Dagens Träningpass

I morse ringde väckarklockan vid sju och på något mirakulöst sätt tog sig både jag och Björn oss ur sängen, något som inte förekommer så ofta utan Stor möda och några snoozar senare, i alla fall inte kl 7 på morgonen. Vi har kommit fram till att min säng helt enkelt är alldeles för skön. Vi åt frukost, jag åt min vanliga med gröt, som jag toppade med vindruvor idag.

I hallen vart det lite allmän träning, bland annat:

  • Rodd med skivstång, 5 set
  • Pull-ups, 4 set
  • Chins, 3 set. Jag gjorde så många reps jag kunde själv och sen höll Björn i fötterna.
  • En ny magövning, ståendes med en skivstång (bild nedan)
  • Axelpress med skivstång och stopp (inte hela rörelsebanan). Kan lasta på mer vikt eftersom man inte går hela vägen ner i bottenläget. Körde med 40 kg, tungt och skönt!
  • En stabiliserande höftövning (svår att beskriva)

 Magövning bålrotation med joystick

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar