lördag 19 januari 2013

Att skapa en verktygslåda

Något jag har funderat på länge att göra är att skapa en pärm där jag kan skriva alla olika träningsövningar man lär sig och kan. Ofta läser jag mycket om ny forskning, tidningar och olika profiler som kör olika övningar och så tänker jag "Den där övningen ser ju grym ut, den ska jag köra", men sen glömmer jag bort den! Om jag nu samlar alla övningar jag redan kan och dem jag vill minnas så blir det också roligare när man ska sätta ihop ett träningsprogram åt sig själv och man kan bestämma övningar utifrån syftet man vill ha med passet :) Nu kommer vi till problemet, Jag har ett ganska dåligt tålamod med tidskrävande saker. Jag kan nämligen tycka att det är jätteroligt att starta igång en sak men går det för långsamt innan det blir klart kan jag tappa stingen på vägen. Däremot är ju detta något jag kan ha användning av jämt! Om jag ska lägga upp träningsprogram till andra eller mig själv. Det blir som min verktygslåda, desto bättre verktyg (bland annat) desto bättre resultat! 

Jag har tänkt i samma bana när det gäller all nutrition jag läser om och olika livsmedel, problemet där kan ju dock vara att det som är "nyttigt" idag är "skit" imorgon, det förändras ständigt eftersom forkskningen hela tiden går framåt. Men en bra träningsövning är däremot alltid en bra träningsövning!


Det här med organisering är inte min starka sida ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar