torsdag 5 mars 2015

Stolt matte

Idag var Aron och jag iväg för tredje gången på lektion. Idag delade vi tid men en annan, jag har velat köra ensam innan för att få ut så mycket som möjligt av varje tillfälle men denna gång fanns de inte tillräckligt med tider. Däremot trivdes både jag och Aron med att ha lite sällskap även om vi gjorde olika saker. Moa följde upp de vi gjorde förra gången som Aron tyckte var lite svårt men som han gjorde klockrent nu. Han flyttade bort bogen och gick ett helt varv på volten i öppna, jag behövde bara peka med spöt mot hans mage och så gick han undan och trampade under sig med inner bak i ytter frams spår. Jag var så stolt! Sedan började vi med lite travarbete idag och att lära in sluta mot vägg. Aron kände sig lite trängd vid väggen och innan han förstod vad som krävdes av honom men med mycket positiv förstärkning, vi jobbar med klicker så fort han gör rätt så får han en godis, så fick han till de rätt bra :) Duktiga duktiga pålle!


Kommandot. 


Aron fattar rätt och flyttar ut bakdelen ifrån trycket.

Belöning med godis såklart.


Lite travarbete ala -klicker-style! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar