tisdag 24 mars 2015

Sjuksuga

Jag som klarat mig så bra från alla förkylningar och sjukdomar som gått på dagis ligger nu hemma i världens förkylning. Blä! Ont i halsen, snor till förbannelse och så lite hosta. Bah! Jag som Avskyr att vara sjuk. När man har fyra hästar hemma är det inte lätt att kurera helt heller. Igår morse när jag var dålig och kom ner till stallet så stod Git och skakade. Hon ville inte äta heller. Så jag tog in henne i stallet, värmde henne och lade på täcken och så ringde jag veterinären. En timme senare var vi inne på kliniken i Karlskoga med henne och hon hade 39,5 graders feber men dem kunde inte hitta några andra tecken så det är jättesvårt att veta varför hon har febern. Men veterinären kollade munnen och ner i halsen så att det inte var något problem där. Så nu är jag och Git sjuklingar ihop. Men min sjukdag bestod i hästklinik, åka in till stan och hämta medicin till Git, rensa i stallet för att alla hästarna skulle stå inne under natten med henne osv. Så var det med den sjuk-dagen. Hur som helst är jag glad att vi åkte in med henne och nu får hon medicin för febern men idag äter och dricker hon som vanligt :)
 Har nya numret av favvotidningen, särskilt härligt nu när jag är hemma och är sjuk.





Git som är piggare idag och äter som vanligt igen :) 


En trött Aron! Han fick en härlig behandling av equiterapeut igårkväll och stod bara och njöööt!
Sjuklingarna på kliniken igår. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar