lördag 20 oktober 2012

Helgtips - HIIT

Om ni känner er uttråkade såhär på lördagen så kommer jag här med lite tips på vad man kan göra om man dessutom vill lära sig lite mer om ny forskning inom träning :D
Det här är nämligen en dokumentär på SVT-play om att högintensiv intervallträning, HIIT, High Intensity Interval Training, är effektivare än att vara ute och t ex gå eller jogga. Något som en forskare tagit upp flera gånger under min utbildning (läser till idrottstränare, inte Lärare, som de flesta tror). Så nu har jag bitit i det sura äpplet och den här lördagmorgonen vart det därför 70 min Yoga och sedan HIIT med intervaller på 30 sekunder max, 1 minut vila mellan, 5 gånger. Lite lagom start. Så om ni har tid och lust så kan jag starkt rekommendera att ta en titt på den där!

http://www.svtplay.se/video/326348/1-10-del-2-av-3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar