onsdag 22 oktober 2014

Tiden springer iväg

Just nu känner jag att tiden inte räcker till, jag vill lära mig så mycket nytt om flertalet ämnen; massage, horsemanship, akademisk ridkonst, naturlig hästhållning, människokroppen, odling, snickeri, hur man renoverar möbler, hur man odlar osv, en hel del helt enkelt! Många av dessa ämnen är nya "intressen" som dykt upp på senare tid (förutom hästarna).

Är hemma igen efter en FULLSPÄCKAD långhelg i Stockholm (torsdag-söndag) med 9 timmars intensiv utbildning varje dag. Kan säga att jag var helt slut på eftermiddagarna! Jag brukar inte vara den som gnäller om att jag måste sova eller få min sömn men då kände jag verkligen så. Jag var totalt slut :P Tar på krafterna att lära sig nytt, massera och bli masserad. Är glad att det inte var så länge sedan jag satt i skolbänken så är förhoppningsvis inte allt för svårt att komma in i det.
Under dessa dagar har jag lärt mig att ge en svensk traditionell helkroppsmassage där vi i stort sett använder tre grepp: euffleurage, petrissage och friktioner som de heter. På skolan har vi fått testa på varandra så man vet både hur det känns att massera och bli masserad. Det är även bra att få testa på många olika kroppar eftersom vi alla är unika. Nu väntar jag spänt på att min massagebänk ska komma hem som jag beställt så jag kan massera Björn korrekt och inte endast på sängen för där blir min arbetsställning verkligen lidande. För nästa gång kursen är igen (om två veckor) ska vi praktisera på människor som kommer till skolan och ge dessa en helkroppsmassage så då vill jag vara väl förberedd!
Var en kul helg men var även otroligt skönt att komma hem till alla mina älsklingar i Falun igen. Har blivit en hel del planerande inför flytten med bokning av släp, flyttbuss, packning, bokning av transport för hästarna osv.

Tror Aron och Tindra var glada att se mig, jag fick gnäggningar ifrån dem i alla fall :D Aron är ett riktigt energiknippe just nu! Under dessa dagar jag varit borta har han börjat stöka vid insläppet. Promenerade med honom häromdagen med fokus på att han inte ska gå förbi mig med sina bogar utan hålla sig antingen bakom eller bredvid samt att vända honom ifrån mig. Det gick bra men ibland blir det lite skutt upp i luften helt plötsligt för att frigöra lite energi. Igår var vi i ridhuset och innan vi började arbeta med lite övningar och lekar brukar han få vara fri ett tag och igår var han mer i luften än på marken, det är så att matte får hålla andan ibland :/ Märker på honom att det är för tidigt att gå in klockan 16:30 och sedan stå inne tills 07:00 på morgonen, han får Alldeles för mycket energi över och jag skulle inte ens drömma om att rida honom nu, de skulle vara som att be om trubbel. Hoppas på att allt blir bättre när jag flyttar och jag kan ha dem ute så länge jag vill.

Längtar ihjäl mig till flytten nu samtidigt som jag förtränger den jobbiga delen - att jag måste säga hejdå till flera fantastiska vänner jag funnit här....

Här kommer lite bilder på vårt hus :D












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar