tisdag 8 september 2015

Tillbaka!

Nu är hösten här och jag funderar på om det är dags att börja blogga igen. Har varit en hektisk sommar med mycket jobb samt en hel del plugg inför de sista gångerna på massageutbildningen. Men snart kan jag äntligen titulera mig som massageterapeut. Hästarna har fått en lugn sommar men jag har passat på att rida in Aron, dock väldigt sparsamt då jag anser att en fyraåring inte är helt mogen varken fysiskt eller psykiskt. Vi skyndar långsamt och det största målet är att han ska må bra och hålla i många många år framöver. Men vi har börjat galoppera ute i sommar vilket för det mesta har gått super. Något bocksprång hit och dit har jag fått stå ut med. Nu har vi även kommit igång och börjat rida för en ny tränare och vi har börjat rida centrerad ridning. Mycket fokus ligger på mig, min sits och att styra hästen med vikthjälperna. Det är väldigt lärorikt och intressant. Aron är väldigt lyhörd och när jag gör rätt med min kropp följer han bara med vilket är häftigt. Dock kan han vara lite slö på ridbanan ibland. Han lyssnar alltid och gör som man vill men när det kommer till arbete blir det lite jobbigt tycker herren. Ute däremot där är det full fart och man kan knappt stå still och vänta in Lilja. Än så länge är jag bara glad att han är stress-fri på banan men lite mer energi behöver vi plocka fram såklart. Nedan är lite bilder från gårdagens ridning på banan. Ser en massa fel jag gör, vilket är nyttigt som s*tan att se. Lutar mig framåt i traven, behöver höja händerna och inte lägga ner dem vid manken exempelvis. Men jag jobbar på det! 

 Min vackra kille!










 Lite mindre smickrande bilder men såhär ser det ut ibland.



Samt en till mindre smickrande bild. Aron kryper gärna bakom lod och det hade hjälpt om jag hade höjt mina händer istället för att lägga ner dem och det är något jag arbetar med. Samt att räta upp mig Är väldigt nyttigt med bilder och film för man ser alla brister man gör. Tycker jag blir framåtlutad och hamnar i en bromsande position i traven vilket i sin tur påverkar hur Aron rör sig. Dock är detta aldrig någon form jag strävar efter eller rider honom i utan detta är i ett steg ur filmen där han kryper bakom lod men man kan ju inte bara visa de man tycker är bättre.





Matte och Aron är påväg åt olika håll. Han sneglar mot utgången där Lilja står och vill skjuta över åt de hållet medan jag försöker titta och visa att vi ska åt andra hållet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar