fredag 11 september 2015

En vanlig dag




Igårkväll hade jag Björn, Tot och Lilja en spännande tur i skogen. De var mörkt och som vanligt sjöng och väsnades vi när vi tog oss fram genom skogen för att de vilda djuren skulle höra oss och förhoppningsvis flytta på sig. Dock funkade det inte riktigt utan vi mötte ett par älgar samt vildsvin som vi hörde grymtade i skogen och sprang runt bland träden precis intill oss. Tur man hade två coola hästar som inte brydde sig nämnvärt. Jag hoppade dock av Lilja för säkerhetsskull när jag hörde grymtningarna. Lilja är nämligen inget stort fan av vildsvin.

Idag är det en hemma-dag med djurmys och plugg. Ska unna mig en promenad utan häst idag bara för mig själv. Ibland är det skönt att bara skrota runt ensam utan att ha någon med sig som kräver ens fulla fokus och uppmärksamhet. Min syn är att om jag kräver att hästen ska uppmärksamma mig (vilket jag självklart vill) så ska jag göra detsamma för den.

I förrgår var det Aron och jag som var ute på tur själva i nästan 2 timmar. Var länge sedan vi gick själva och det var kallt så jag var beredd på en pigg unghäst och tog longerlinan för säkerhetsskull men han var hur cool som helst. Han gick säkert 5 meter bakom mig den mesta delen av turen (han brukar skicka fram matte först när han är lite osäker) och var pigg och positiv. Jag var till och med tvungen att tempa honom när jag kom hem för att han var så lugn. Men ingen feber där inte utan bara en lugn och nöjd kille. Har aldrig ridit honom själv ute men då kändes det som att det inte skulle vara så långt bort i framtiden, dock är han tryggare när han har matte bredvid sig på marken så vi får se när vi testar de.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar