söndag 13 september 2015

När man egentligen borde plugga...

Vårt lilla hus

Kan nog räkna på mina fingrar de gånger jag har ridkläder på mig här hemma - ingen dress-code här inte. 
 Hästarna nyfikna som vanligt på vad som sker. Björn fixar taket på deras höhäck som han byggt.


Glada hästar när husse klippt gräset. 

Varför är det så svårt att ta sig i kragen och plugga in i det sista nu? Känner att jag vill vara klar med pluggandet nu för ett tag framöver och bara fokusera på jobb, hästarna och min träning. Ha tid att läsa hästböcker istället för bara anatomi. 
Igår skulle jag ha en riktig pluggdag. Men de var ju lördag och man har hela tiden vetskapen att utanför fönstret står mina älsklingar i hagen som är lite trötta på att ha en upptagen matte. Tot gnäggar förmanande varje gång man kommer ut, förhoppningsfull över att vi ska hitta på något roligt. Därför blir det många turer ner till dem för att fylla på energiförrådet. Vart lite spontant "följa-John" i hagen med Tot och Aron som vilda galopperade efter mig när vi busade. Sedan gav jag mig iväg ut i skogen för att leta trattkantareller men hittade vanliga gula. Jag som trodde tiden för sommarkantarellerna var förbi men inte de. Sedan bar de även iväg till gymet för ett fjärde pass den här veckan trots träningsvärk från helvetet i nästan hela kroppen. Pluggade ändå en hel del men de kryper i hela kroppen över att bara sitta inne när det finns så mycket annat kul att göra. På kvällen är det ändå kört för mig att plugga så kl 22.00 red jag Lilja på ridbanan och jobbade Aron där för hand samt busade runt med Tot. På kvällarna är hästarna lite extra pigga också gemfört med på dagen då de mestadels vilar. Igår gick jag även med en känsla att jag verkligen måste arbeta med min ridning och jag kan ju inte bara gå och känna mig dålig utan som med allt så måste jag ju träna! Så på gymet stärker jag upp min bålstabilitet som är ett minne blott och jobbar med baksidans muskler (då jag lätt faller fram och är spänd i framsidans muskler). Så det känns bra att jag aktivt arbetar för att bli en bättre ryttare och jag ska försöka att inte vara så hård mot mig själv :)

Nu står alla fyra hästarna och kollar upp mot huset och tycker att jag ska gå ner och ge dem mat så det är nog vad jag ska göra nu. Sedan plugga, rida ut och se på en ny serie vi hittade igår som vi fastnade för direkt, Mr. Robot heter den. 
Tjohej så länge och ha en bra söndag!!
En bild från gårdagens träningspass när vi var själva på gymet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar