onsdag 9 september 2015

Hösten kom med stormsteg

Sitter och kollar igenom lite sommarbilder och känner att det är en aning tungt att den faktiskt är över. De jag kommer sakna mest är de långa, ljusa kvällarna som gjort det möjligt att rida ut hur sent man vill. 
Hästarna har redan börjat sätta päls, Tot var först ut och har längre päls nu än Aron någonsin får på vintern. Men jag förstår honom, i morse var det 2 grader (!) här i morse. Började fundera på när jag började täcka Aron förra året. Känns på något vis överbeskyddande att börja redan i början på september. Lite päls får han sätta ändå.
Nu har jag precis kommit hem från jobbet och ska ut och promenera med Aron. Till mestadels brukar vi ha sällskap men idag blir det bara han och jag. Hoppas de faller honom i smaken. Med kylan kommer även en piggare Aron som är rätt smidig när han hittar på bus. Så jag hoppas att han håller sig på marken idag. Har även märkt att älgarna börjat visa sig mer nu när det börjar bli höst. Häromkvällen när jag var ute och gick med Git och Tot hamnade vi 7 meter från en älghona med sina två kalvar, "hjääälp" tänkte jag eftersom man hört att dem kan bli rätt aggressiva om de känner hot för sina kalvar. Men älgen han ta beslut innan mig och dem drog iväg djupare in i skogen, tack och lov. Jag var tacksam att det inte var Aron och Lilja jag stod med i varsitt grimskaft utan just shettisarna, dem är lite lättare att kontrollera även om dem blir rädda.

Nä nu ska jag iväg till stallet! Har en helt sjuk träningsvärk, eller känns mer som att jag slitit sönder mina muskler, efter gårdagens första gympass på ett år. Men nu ska jag komma igång igen och få en stark kropp som orkar rida ordentligt (behöver verkligen stärka min bål) och massera utan att få ont i ryggen. 

Bjuder på några sommarbilder;

 Aron och hans favoritövningar - backa :D


Min goa, trygga ponny!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar