lördag 26 september 2015

Sjukstuga


Älskar att starta dagen med dessa godingar. Har typiskt nog dragit på mig en förkylning vilket nog var oundvikligt med tanke på att alla barn utom tre var sjuka när jag jobbade i veckan. Plus att jag haft fullt upp på sistone med massa plugg, Tobbes memorial och Sthlms-resor, plus jobb och hästar. Hästarna blev lidande i slutet och fick vila en vecka men nu är vi igång igen och jag är så glad att kunna lägga mer tid på dem nu och inte hela tiden behöva känna att jag Borde plugga egentligen. I tisdags red jag lektion på både Aron och Lilja. Med Aron gick jag mellan glädje och frustration över att han gärna vill stå och hänga med den som är på marken och då ignorerar han mina vikthjälper (använder tyglarna minimalt utan lär honom att lyssna på sätet). Men det är lätt att ignorera matte då när man har en egen vilja. Så ett tag kändes det som att jag varken kunde rida eller styra. Men efter lite klargörelse, för jag tror faktiskt inte han helt hade förstått vad jag menade från början, så blev det mycket bättre och då kom glädjen. Vilken fin häst jag har! Ingen lätt häst att rida men vem har sagt att det ska vara lätt? Han är väldigt känslig och lyhörd men ändå väldigt cool nu och hetsar inte upp sig. Sedan är han så go när han gnäggar så nöjt och glatt när man sitter va. Efter lektionen ville han inte gå ut från ridbanan (vadå är vi klara nu?), vilket är ett bra betyg. I torsdags var vi ute och promenerade och det var nog över en vecka sedan sist så jag valde att inte rida vilket var ett klokt val. Aron var minst sagt PIGG. Så det var en supertaggad Aron och en sjuk matte som inte alls hade särskilt mycket energi. Inte lätt att vara sjuk när man har hästar hemma som ändå ska mockas åt och skötas om. Men nu känner jag mig i alla fall mycket bättre idag även om jag inte är helt bra ännu.



Fick två goa pussar i morse av Tot och Git.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar