lördag 6 september 2014

Vi har blivit med Hus!

Nu är allt 99% klart, vi har nämligen vunnit budgivningen och skrivit kontrakt på huset! :D :D
Gissa om vi är glada?!?! Samtidigt är det så Svårt att förstå. Vad har vi gett oss in på? Det är en skräckblandad förtjusning just nu! Vad behöver vi lära oss? Vad måste vi tänka på?
På måndag ska vi besikta huset och det ska bli kul att få se det igen när man kan se det med andra ögon eftersom vi bara varit på visning en gång och då visste vi ju inte att de skulle bli vårt.

Idag har jag skingrat hustankarna och varit på teorikurs i Akademisk Ridkonst i Siljansnäs, Leksand. Temat var känslighet och jag känner att jag fick en större förståelse för hur det känns för hästen beroende på hur ryttaren rider, mycket lärorikt! Det kan inta vara lätt att vara häst alla gånger för ibland märkte jag att det var svårt att förstå vad "ryttaren" försökte kommunicera till en.
Igår var det också en dag i hästens tecken. Hade en sadelmakare ute till Aron samt red lektion där vi kom igång och travade mer. Aron skötte sig exemplariskt och fick många fina lovord. Skrutten kom galopperandes och gnäggandes i hagen när jag kom :D de senaste dagarna har han gnäggat när jag kommer och det tycker jag är så mysigt!

Imorgon blir det provridning på schemat (efter utsläpp och lunchfodring i stallet). Bilen styr sedan mot ett tävlings- och träningsstall i Västerås. Ska bli spännande! :D Fast egentligen avskyr jag själva proceduren med provridning, att man ska sitta upp och rida på någon annans häst när man inte känner varken häst eller ägare. Men, det kan ju i alla fall inte gå värre än min och Arons provridning ;) Och den här är äldre så det borde inte vara några problem :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar