lördag 13 september 2014

Står Inför ett Nytt Kapitel i Livet

Känns som att jag står inför ett nytt kapitel i livet nu - tillsammans med Björn och det känns fantastiskt! Och inför det nya kapitlet hungrar jag efter att lära mig mer om saker jag tidigare inte tänkt på, exempelvis vill jag lära mig mer om:

1) Självhushållning!
2) Självförsörjning
3) Bygga saker!
4) Skapa! Lära mig sticka och sy...
5) Gå målarkurs (detta har jag i och för sig velat innan med men nu är hungern större).
6) Lära mig dreja.

Vill bli mer praktiskt lagd (vilket kan vara till fördel på en gård). Känns som min och senare generationer kan göra mindre och mindre skapande med händerna och de tycker jag är synd. Tänk vad kul att kunna bygga saker?! Eller sy egna saker! Och skapa konst... Vad nöjd jag skulle vara om jag visste att jag själv byggt något jag behövde, sytt något eller målat en alldeles egen tavla. Vill börja med att bygga en höhäck med tak till hästarna ute i hagen för det behöver jag :) Kostar skjortan att köpa! Tänkte att man kan bygga något av lastpallar. Behöver en som Aron kan nå upp till men inte en shetlandsponny eftersom dem har lite olika matbehov. Ska självklart bygga något eget som är anpassat till den också. Imorgon ska jag kolla på en shettis som ser ut som en riktig sagohäst - helt underbart söt!

Tillbaks till nuet - vart ett avbrott i detta inlägg då Embla (dvärgväduren) bet sönder strömkabeln till datorn och proppen gick, dock sparades inlägget vilket jag är tacksam för :)
Björn svor över henne, hon hade dessutom bitit sönder hans favorithörlurar igår så hon ligger INTE på topp hos husse just nu :/ Vi har besök hemma från Töreboda så det är skoj! Vart killkväll här igårkväll med spel och massa onyttigheter - allt från tårta till mintchoklad och chips och hamburgare. Satt fint efter ett benpass och en lång morgon i stallet. Vart även en lunchdejt med två kompisar jag inte träffat på ett tag och det var mysigt, kommer sakna alla....
Morgonen i stallet var lite kaos för dem håller på och fäller alla träd runtikring stallet och hagarna. Så när vi gick ut med hästarna brakade och trillade stora träd ner bakom hästarna FAST träd-gubben lovat att ta rast medan vi tog ut hästarna. Var en stressad Aron som jag möttes av igår morse som knappt rört morgonmaten... Lillkillen hade nog gärna gått på helbete fortfarande när det är sånt stök utanför stallet men han har haft en lyxig sommar som fortfarande går i stor fin sommarhage och äter gräs, vart en lång säsong som började i juni.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar