onsdag 17 september 2014

Allt å Inget

Nu kan jag pusta ut, nu är nämligen ALLT helt säkert att vi får gården. Det har varit 99% klart kan man säga för ägarna hade inte skrivit kontrakt på sin nya gård ännu och hade inte de blivit av hade dem rätt att ångra köpet. Men nu känner jag mig lugn och så glad! Tiden springer dessutom iväg med stormsteg så snart kommer vi stå där på vår gård.

Sitter och letar hästar varje dag men tycker att alla jag fastnar för finns antingen i Skåne eller långt upp i Norrland. Känner inte att jag varken har tiden eller orken att åka så långt. Har kollat två hästar och är redan trött på letandet. Mini-shettisen var bedårande men blev tyvärr såld till en annan. Läste också att ett minishettis-sto med sitt föl blivit dödade av en varg i Örebro så nu känner jag mig lite osäker på om jag skulle våga ha en eftersom det kanske finns varg i området kring gården. De tidigare ägarna hade aldrig haft problem, tydligen brukar de större hästarna "skrämma" bort vargarna och de har dessutom inte haft sina ute på nätterna vilket jag vill kunna ha i framtiden.

Nu är jag precis hemkommen från jobbet och ska slänga i mig lite lunch och sen iväg och träna för att sedan dra vidare till stallet. Igår red jag barbacka i grimma på Aron, skulle bara skritta något varv men det blev några travsteg också på lillkillens egna intiativ. Har inte velat trava honom barbacka för har tänkt att han kanske skulle bli förvånad eller ogilla om det vart skumpigt men det var jättemjukt att sitta på hans rygg. Sist jag travade på lektion var han lite osäker men nu utan sadel var det annorlunda och inte alls osäkert så det var kul. Går bättre när jag rider ensam för när någon står i mitten eller går med bredvid vill han liksom bara följa den, säkert för att han är trygg med att bli arbetad från marken eftersom det är de vi gjort de senaste månaderna. Men rider jag själv så stannar han aldrig och är mycket mer framåt. Idag kom äntligen Arons alla vintertäcken, kan ju bli en kall vinter på gården. Har dock inte bestämt mig hur mycket jag ska täcka honom. Vill gärna ha det så naturligt som möjligt så låter honom sätta päls och täckar mest när det är superkallt eller regn.

En bild på Aron från igår - Lillkillen har det bra på bete (numera dagbete) fortfarande!

Denna prins gör mig glad varenda dag!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar