söndag 11 november 2012

Söndagslugn

Jag har kört på hårt med träningen i veckan så idag har jag tagit en hel vilodag. Ligger fortfarande kvar i sängen (kl är 10:45) medan jag hör regnet smattra mot taket, har en kopp kaffe bredvid mig och pluggboken i knät (har Massor att läsa tills imorgon) och det är inte så värst intressant. De senaste två veckorna har jag testat lite dietupplägg på mig själv och nu efter två veckor har jag kommit fram till att jag inte mår särskilt bra av att ligga för lågt på kolhydraterna (ca30-40 gram om dagen vissa dagar) för jag får svårt att tänka och det känns som att man går runt och är bakfull och ursäkta ordvalet Dum i huvudet! Så nu har jag testat det :) är effektivt för att gå ner snabbt i vikt men eftersom mitt mål var att testa och inte nå en särskild vikt så ska jag göra om upplägget (så jag kan få tillgång till hjärnan oxå).
En kompis som går i klassen över aade att hjärnan behöver i alla fall 100 gram kolhydrater om dagen för att kunna fungera optimalt, så de ska jag ge den :)
Ska nog iaf ha 100 gram kolhydrater om dagen och 130 gram protein. Så ska testa de och se hur det känns och om det är optimalt för just min kropp. Man får ju inte reda på nåt om man inte testar :)
Nu ska jag fortsätta plugga! Bjuder på en bild jag tyckte var rätt rolig :D Hoppas ni haft en trevlig helg! Ursäkta om det vart massa stavfel (skriver på iPaden)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar