måndag 30 juli 2012

Glada Nyheter för gottegrisar

För popcorn-älskare i alla fall!
Man har nämligen genom en undersökning som utfördes på University of Scranton, Pennsylvania, kommit fram till att det finns fler antidoxidanter i popcorn än det gör i många frukter och grönsaker. Det  verkar dessutom vara nästan dubbelt så mycket. Med det menar jag inte att popcorn är nyttigare eller så, vi brukar ju ha en del onyttigheter på popcornen och det var också skillnad om det var "airpopped" eller "oilpopped", där det förstnämnda var de bättre alternativet med mindre kalorier. Men jag tyckte det var lite kul i alla fall :)















Med risk för att låta som en ännu större gottegris så läste jag också en studie där det var 1000 män och kvinnor som skulle gå ner i vikt. De som åt kakao, choklad, var smalare än de som inte åt det. Tydligen så är den metabola fördelen av att äta choklad större än själva nackdelen. De stod dock inte hur mycket choklad de åt, men inget frossande antar jag utan med måtta.


Båda studierna ovan läste jag om i nya numret från Muscle&Fitness.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar