fredag 9 oktober 2015

Sjuker

Nu var det ett tag sedan jag var inne här igen. En anledning är nog att jag har haft rätt lite motivation vad de gäller de mesta just nu. Är säker på att de beror på att jag är sjuk och har varit de i två veckor nu. De gör mig verkligen låg att vara sjuk, särskilt såhär länge. Huvudet är rastlöst och vill så mycket men kroppen säger ifrån. Hästarna är uttråkade men jag kan inte göra något åt det. Blä!

Igår var jag i alla fall till vårdcentralen för jag började bli rädd för att det var lunginflammation jag dragit på mig. Det var det inte utan de sitter i de övre luftvägarna och är tydligen luftrörskatarr. Dem tog blodprov som visade att sänkan (tror de heter så) var hög vilket tyder på att det är en bakterie i kroppen som orsakat detta så nu äter jag penicillin samt utskriven hostmedicin. Dock har jag läst på internet att varken penicillin eller hostmedicin hjälper eller påskyndar friskheten men jag hoppas dem har fel för NU vill jag bli frisk.

För att roa sig har Aron fått en ny kompis. Plastgrisen som kan tala. Den är jättekul att skrapa på så att den låter samt att slänga runt med. Försöker hålla huvudet lite stimulerat även om jag inte kan motionera någon, de får dem göra själva just nu i hagen. Aron har dock tagit på sig motions-ansvaret för hela gruppen tror jag för kl 18.00 varje dag brukar han jaga runt hela gänget och se till att inte många hovar hålls i marken. Resultatet har blivit att dem andra försöker undvika honom vid den tiden och se till att vara i någon annan hage då (för motioneringen sker alltid i sommarhagen nämligen och den är INTE frivillig).

Men något som verkligen lyser upp mina dagar just nu som inte kräver en massa motionering som jag inte kan ge är dessa söta krabater som växer så de knakar varje dag;











Dem kan verkligen konsten att softa och totalt slappna av




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar