tisdag 13 oktober 2015

Äntligen

Nu är jag äntligen helt återställd efter två veckor av hostande och feberfrossa. Så skönt att äntligen ha energi igen, även om jag inte alltid vet vad jag ska göra av all energi men just nu känns det som ett lyx-problem jämfört med dessa veckors energi-löshet. Hästarna känns gladare nu när jag orkar spendera mer tid med dem och hitta på saker igen. Har börjat experimentera med att massera storhästarna och båda tycks gilla det. Aron visade alla tecken på att spänningar lossnade, han är som en öppen bok och är så tydlig med att visa vad som händer i kroppen. Han skulle stå och slicka på mig samtidigt, gäspade, rullar ögonen, somnar, går runt när det är lite ömt och sen slappnar av. Han är så söt, de senaste dagarna har han "pratat" lite med mig när jag kliar honom på hans favoritställe, han liksom mumlar fram ett gnägg. Samma gör han när jag berömmer honom ibland när jag rider eller klappar honom på halsen. Känns som att han är så nöjd då.




Såhär har det sett mycket ut i hagen när jag varit sjuk - en aningen rastlös och frustrerad Aron över att han inte får göra något vilket han tar ut på kamraterna 



 





Git fri på tomten, äntligen fri från alla småkryp och sin eksem


Så pigga ögon som bara Tot kan ha!

1 kommentar:

  1. Ååh gud vilken mysig blogg! Såg att du kommenterat på Ingrids blogg om hur det är att bo i Karlskoga, har nämligen själv planer på att flytta dit och är rädd för exakt det du beskrev, lite typiskt svenskt beteende. ;) Hoppas du har en bra dag!

    SvaraRadera