torsdag 13 november 2014

Nya dörrar öppnas



Jag har tänkt på en sak i och med flytten. Att vi har köpt en gård och ska flytta är på något vis övermäktigt för mig, jag kan inte förstå det, det är så stort! Det gör att allt annat som händer som vanligtvis är "stora händelser" blir mindre. Det är svårt att förklara. Men exempelvis har jag gått från en häst till tre den senaste tiden och det kändes inte som en stor grej att köpa den tredje hästen, fastän detta i vanliga fall skulle varit en Jättestor grej! Jag har ju aldrig haft mer än en häst. Kanske är det för att det funnits en viss stress i det hela, att få ihop en flock och att fixa alla saker. Skulle vi köpa en katt just nu känner jag att de också bara skulle vara en liten grej. Det är svårt att förklara men det här är ändå något jag tänkt på. Kanske är det så mycket som händer och för bra för att vara sant att jag inte kan ta in det här. Kanske allt kommer på en gång sedan när vi flyttat och man äntligen slappnar av och njuter, vet att det blev av. För jag har kommit på mig själv att tänka på massvis av scenarion som skulle göra att flytten inte blev av, jag har känt att allt är för bra för att vara sant. Jag har drömt om det här länge och jag trodde inte att min dröm var så nära. Det är en härlig känsla att vakna och räkna ned dagarna tills vi flyttar, imorgon börjar första lasset! Samtidigt är det sorgligt, hade avskedslunch med mina favoriter igår och det kändes jättetungt. Jag kämpade för att hålla tårarna borta men det gick inte (och jag som Avskyr att gråta bland folk, då kan man förstå hur ledsen jag verkligen var). Verkligheten sprang ikapp en och eftersom jag inte kunnat föreställa mig vad som händer kom den som mer eller mindre en smäll. Ikväll ska vi också säga hejdå till några nära vänner och de känns inte alls kul...
Jag känner att flytten har bringat med sig en massa känslor. Det är en dröm som går i uppfyllelse, vi står inför något nytt samtidigt så känner jag sorg mitt i euforin. Sorg att lämna människor som kommit mig nära och sorg för pappa som inte finns längre som jag hade velat dela det här med. Just nu är det en berg-och-dalbana med dessa olika känslor. Häromnatten drömde jag att pappa var med på gården och hjälpte till att flytta. Sedan drömde jag om morfar som själv var uppväxt på en gård och hur han sprang runt i hagen bland hästarna. Så kanske betyder de att dem är med mig i det här, jag hoppas det.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar