måndag 3 november 2014

Nya tider

Jag har börjat ställa in mig på nya kvälls och morgonrutiner redan. När jag flyttar kommer jag behöva gå upp och ta ut hästar Varje morgon vilket kommer innebära tidiga kvällar och tidiga morgnar. Som det är nu slocknar jag kl 22.00 varje kväll och vaknar första gången kl 05.00 ungefär men då tänker jag "inte kan jag gå upp såhär tidigt" och så somnar jag om och vaknar igen kl 07.00 ungefär och känner att det är dags att gå upp. Då är rutinen att sätta på kaffe och te för att sedan gå och sätta mig vid datan där jag börjat läsa en del bloggar igen, har haft ett blogg-läsnings-uppehåll för jag har inte känt att jag hittat någon blogg som gett mig något men nu har jag hittat bloggar som berör ämnen jag tycker är intressanta som alternativ hästhållning på naturligt vis, frihetsdressyr och akademisk ridning. Rutinen på morgonen är också att släppa in lurvpösarna och Embla brukar hoppa upp i knät på mig vid datan för att få sig en liten godis. Sedan sitter jag och fixar med saker som behövs innan flytten, kollar upp saker, kollar hö till hästarna och letar information om diverse saker. Älskar den här tiden på dagen på något vis, är som att mitt huvud är som skarpast på morgonen. Har även återhämtat mig från igår då Björn och jag var på IKEA med resten av Dalarnas befolkning kändes det som. Var både illamående och hade huvudvärk när vi var klara och huvudet kändes som en enda mosig röra. Är så mycket folk och intryck och stress. Hur ska jag klara av julshoppingen? Jag borde aldrig ha något mer inplanerat en dag jag går på IKEA för jag orkar ingenting efteråt, eller i alla fall känns det så då, jag har ingen lust med något alls efter, precis som om huvudet säger att "nä nu har du fyllt upp dagsdosen med intryck och jag orkar inget mer än att ligga på soffan och äta skräpmat". Men jag hade stallet som väntade där jag hade tre hästar att ta hand om så det var bara att bita ihop och åka dit! Aron och jag gick till och med in i ridhuset och tränade på att han ska hitta sin egen balans. Han var jätteduktig fastän de var ett tag sen vi tränade där inne :)

Bjuder på lite bilder från helgen :)





En bild från i lördags när älskling och jag fikade på vårt favoritställe för sista gången förmodligen.

Man kan ju inte bli annat än glad när man träffar denna goding, tänk att han och jag snart blir sambos! :D

Kön för att få massage hemma har varit lång!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar