tisdag 11 november 2014

Massage och flytt

Efter en lång massage-helg i Stockholm är jag nu åter i Falun. Helgen har bestått av 10 helkroppsmassager på personer som kommer till Axelsons Massageinstitut för massage till reducerat pris. De har även bestått av en hel del pluggande på skolan, det är inte lätt att lära in alla latinska namn för skelettdelar, leder, senor, fogar och ligament. Sedan ska vi dessutom kunna palpera fram många av dessa på en annan person. Så jag har minst sagt lite att göra! Det har hur som helst varit en lärorik helg, det var utmanande att massera främmande människor och redan efter första gången var jag mycket mindre nervös. Man blir så glad av att se att personen ligger där och njuter med ett leende, allt oxytocin som bildas och de känns som att de smittar av sig på en! Sedan har det varit mysigt att träffa vänner och familj och dessutom fixa håret som var väl behövligt (vi kom fram till att de nog var ett år sedan sist). Under tiden jag varit borta har jag tyvärr missat Björns födelsedag vilket känns riktigt pissigt :( Dessutom har Björn fått ryggskott och Bodil brutit benet. Inte alls kul... Ska nog inte åka hemifrån mer!

Nu är vi inne på de sista dagarna i Falun och de sista sakerna packas i lådor nu. Känns som att tiden går så långsamt nu i slutet. Samtidigt känner jag mig ledsen emellanåt över alla människor som man inte kommer träffa på samma sätt längre. Men de mesta känslorna är positiva. Det är början på något helt nytt, något jag aldrig kunnat föreställa mig att de skulle komma inom denna snara framtid, något som jag alltid önskat. De känns fortfarande helt overkligt. Nu längtar jag tills första natten vi sover i huset - vetandes att hästarna kommer rulla in på gårdsplanen dagen efter. Vilken känsla att se dem komma dit! Men innan de är det en hel del hårt arbete med flytt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar