torsdag 7 augusti 2014

Rök, morgon och husplaner!

Det är något med morgonen som jag älskar. Det känns som att min hjärna är som piggast och tillgången till klara tankar är störst. Idag känner jag dock en huvudvärk. Kanske efter all rök som jag (tillsammans med massa andra som bor i Dalarna och Sala) har andats in. Den stora branden gör sig påmind och jag tycker synd om alla människor och djur som bor i närheten. Samtidigt får det en att tänka på vad man skulle göra om branden kom hit eller en ny började här. Själva brandröken ger mig en oro, den signalerar fara, jag antar att det är inpräntat i oss att känna så. Hur som helst kommer jag inte ifrån den, vi astmatiker ska väl egentligen stanna inne men jag jobbar fulltid på dagis den här veckan och sedan bär det av till stallet för att ta hand om nästa treåring och 21-åringen Pilen. Men i stallet laddar jag om batterierna. Styrketräningen får vänta tills helgen medan vardagsmotionen i alla fall är på topp eftersom jag antingen leker med treåringar på dagis eller i stallet. 

Björn och jag håller på att starta upp ett mindre företag eller projekt nu under tiden vår "stora" plan ligger på is. Det handlar om personlig träning och kostrådgivning online vilket gör att vi kan nå ut till en väldigt stor målgrupp. Jag har redan suttit och fnulat på lite olika tränings- och kostprogram och hemsidan är under uppbyggnad. 

Sedan smider jag husplaner och sitter och räknar på vad det skulle kosta att bygga eget eller nyckelfärdigt och vad man ska tänka på. Tänk vad mysigt att kunna odla och ha husdjur som har möjlighet att springa ute på stora ytor. Det är just en tomt jag har spanat in som jag vill ha, en stor äng som är lika stor som en fotbollsplan skulle jag tro. Så jag drömmer vidare! En dag kommer den här drömmen gå i uppfyllelse och förhoppningsvis inte om alldeles för lång tid!
Detta hus från Fiskarhedenvillan.se tycker jag är riktigt fint!


Nu ska tillfälliga fröken Vendela åka till jobbet. Hey så länge!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar