fredag 1 mars 2013

(1)Think outside the box. (2) Tankar är bara förslag!

... i det här fallet är "the box" just träning. Ofta tränar i alla fall jag på samma sätt som alltid. Det är bekvämt att inte gå utanför sin comfort-zone helt enkelt och man känner sig duktig. Den här veckan har jag tränat på lite annorlunda sätt i och med kursen jag läser i skolan. Och jag har kommit fram till att det är väldigt mycket mer givande att ge sig ut och åka skridskor eller gå än att sitta hemma på träningscykeln (fast det är också skönt många gånger), men jag tror att jag och många andra behöver lite mer variation i sin träning. Det har varit givande på lite olika sätt. Utvecklingssmässigt har det varit givande för mig att utmana mig själv lite och ett negativt tänkande jag kan hamna i (det här kan jag inte, osv.) Utmana sig själv att testa lite nya sätt och träningsmetoder för att utvecklas både personligen och träningssmässigt helt enkelt. Jag har märkt att jag har en dålig inställning när det är något jag inte kan, jag blir negativ och tänker "näe men det här kan inte jag göra, det är ju inge kul", men om man istället ger det en chans och ändrar sin inställning, tänker på att man inte behöver kunna Allt superbra, så ger det en väldigt mycket både personligen och träningssmässigt, och så kan man ha kul istället! Det gäller bara att vidga sina vyer och våga vara lite dålig! Sen sade en klok person till mig att tankar bara är förslag, så när det kommer sådana där dumma tankar att man inte kan, så ser jag det numera som ett förslag och vissa förslag är dåliga och dem slänger man :) Sedan kan dessa ersättas med mer positiva förslag!

Kan tillägga att jag var grymt snygg på skridskor med ridhjälmen på idag när vi ledde ett skridskopass för de andra klasskamraterna ;)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar